Strategi

Effektiv kommunikasjon krever god strategi. Vi avdekker dine behov og velger de riktige strategiske verktøyene for kreativ kommunikasjon. Vi sørger for intern forankring hos ansatte og spissing av budskap mot ulike målgrupper.

For å oppnå effektive kommunikasjonsløsninger leverer vi følgende tjenester innen strategi:

 

Kommunikasjonsstrategi

En kommunikasjonsstrategi er en del av virksomhetens helhetlige, overordnede strategi. Kommunikasjonsmålene som blir utarbeidet skal bidra til å nå virksomhetens hovedmål. 

I det strategiske arbeidet er det viktig med en god beskrivelse av dagens situasjon og hva som skal til for å oppnå den ønskede posisjonen i markedet. I denne prosessen avdekker vi eventuelle svakheter, hva som har forbedringspotensiale og hvilke hvilke grep som må gjøres for å kommunisere på en god og effektiv måte.

 

Konseptutvikling

Gode konsepter utvikles gjennom å forstå behovet og sette konkrete mål for hva som skal oppnås. Her definerer vi målgrupper og utvikler budskap som treffer i de riktige kanalene.

 

Innholdsmarkedsføring

Ingen kanaler er gode uten godt innhold. Vi utvikler strategier for hva virksomheten skal publisere på nettsider, sosiale medier og digitale plattformer. Reklame er noe mange opplever som forstyrrende. Derfor ønsker vi å produsere godt innhold som er relevant og verdifullt for målgruppen.

 

Rapporter og analyse

For å kvalitetssikre at kommunikasjonen treffer, er det avgjørende med gode analyseverktøy. Her kan vi avdekke om du faktisk når frem med budskapet ditt, hvor man treffer målgruppen best og hva som fungerer og ikke fungerer. Basert på dette utvikler vi rapporter som gjør virksomhetens kommunikasjon mer treffsikker.


Referanser